Alla inlägg den 22 maj 2016

Av Birgitta - 22 maj 2016 20:25

I över två år har jag nu målat i princip varje vecka - varje dag t o m emellanåt. Många tavlor har det blivit. En del är jag riktigt nöjd med - andra mer tveksam till.

Och det jag börjar uppleva är att tavlor som jag var nöjd med för 1½ år sedan inte alls känns lika intressanta idag.

Antingen har jag tittat på dom så mycket så jag tröttnat.

Eller så känner jag att dom faktiskt inte är så färdiga som jag tyckte när jag gjorde dom.

Eller (och detta skäms jag nästan för) - ingen har visat intresse - eller i alla fall inte tillräckligt - av att köpa, låna, få eller jublat tillräckligt högt (börjar jag få krav på det månntro???) .


Så jag har helt enkelt börjat måla om ett par stycken. En fortsatte jag i samma färgskala men la på några av mina trianglar, en annan täckte jag med vit färg och har börjat göra om helt och hållet.


Blev det bättre??  En smaksak.....   Här kommer Version 1 och Version 2 av en av omgjorda:


     


     


Presentation


En blogg om mina försök att skapa konst.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards