Alla inlägg under mars 2020

Av Birgitta - 26 mars 2020 19:43

För över ett år sedan fick jag en idé (eller tanke snarare) att göra någon form av triptyk, dvs 3 dukar/tavlor som på något sätt hör ihop.

Temat blev - av någon anledning - hjärtan. Det skulle vara en röd (varmt hjärta), en blå (kallt hjärta) och en grön (naturen??)

Så jag målade......  

 

Men inte kändes det något vidare. Så dukarna gömdes undan i ett hörn.   I över ett år.......

För en vecka sedan kom dom fram - och jag ville fortfarande att de skulle representera något varmt, något kallt och något naturligt.  Och 'inspirationen' kom farande, eller kanske var det 'desperationen'.

Nu ser dom i alla fall ut så här:

 

Den röda brinner, den blåa är vinter och den gröna blommar - men man kan fortfarande ana hjärtat bakom.

Får väl se hur länge det dröjer innanjag målar om dom igen!!

Av Birgitta - 22 mars 2020 09:45

Inser att det är snart är TRE år sedan jag skrev något i denna blogg.

Vart har tiden tagit vägen??

Innebär också att det är nästan lika lång tid sedan jag producerade något i 'konstväg'.

Saknar tisdagförmiddagarna i ROX´s garage. Då blev det disciplin i målandet. Nu när jag bara har kök, badrum och altan att hålla till på är det trögare att komma igång.

Har absolut inget annat att skylla på än min egen lättja.  Plus min bristande tro på min förmåga att producera något värt att visa andra.

Viket ju egentligen inte borde vara viktigt......

Nåväl - i dessa corona-tider när man mer eller mindre tvingas vara inne - så kom färger och dukar fram igår.

Gamla dukar som stått undangömda, och så satte jag igång - och gjorde om, målade över, funderade, ivrigt påhejad av maken. Och med P4Plus på hyfsat hög volym.


Kanske något att jobba vidarre med???:


 




Presentation


En blogg om mina försök att skapa konst.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards