Alla inlägg under maj 2017

Av Birgitta - 11 maj 2017 15:33

Ibland kan jag gå och fundera på vad jag ska göra ganska länge.

För flera veckor sedan köpte jag hem tre dukar som sedan har stått lutade mot väggen - och inget har hänt med dom.

Men jag har tänkt.

Fick en idé för en tid sedan att jobba med guld som bas. Frågan var bara vad jag skulle måla PÅ guldet.

Började i går kväll med att 'smeta' ut fogmasssa på alla tre dukarna - för att få en struktur i botten. Valde att hålla strukturen ganska svag, dock.

I morse - efter att ha kontrollerat att fogmassan torkat ordentligt, målade jag på ett lager guldfärg på alla tre dukarna.

Medan detta torkade - och jag duschade och åt frukost - funderare jag samtidigt på nästa steg. Fyrkanter i olika former kanske?  Röda? Svarta?

Men så klack det till i skallen!!   Jag gillar ju att måla stora frukter. Har gjortt rött äpple, grönt äpple, citron och päron.

Nu var det dags för körsbär!!!

Detta är fortfarande under arbete - men jag gillar faktiskt idén.....

Bär och blad ska det filas vidare på - men frågan är vad jag ska göra med bakgrunden. Låta den vara. Eller jobba fram lite nyanser, perspektiv, bakgrund?  Det är frågan.....

 


Presentation


En blogg om mina försök att skapa konst.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards