Alla inlägg den 24 april 2016

Av Birgitta - 24 april 2016 17:00

Men - inte allt är abstrakt.

Emellanåt får jag inspiration att måla något som man SER vad det är.

Kanske inte fotografiskt, det har jag alldelse för lite tålamod till. Troligen för lite förmåga också.

Men att utifrån de tekniker, metoder och material som jag jobbat med dessa två sista år skapa en avbild av ett föremål.

MIN avbild av ett föremål.


För några år sedan tog jag ett foto på en tall i vinterskrud. Tallen stod utanför Rättvik. Det var en strålande, underbar vinterdag. Alldelels klarblå himmel och tallen var delvis täckt av snö, delvis skuggig.

Det var så vackert!


Och denna #vintertall har förföljt mig sedan dess.


För ca ett år sedan kunde jag inte hålla mig längre - tallen måste bli en tavla.  Nu hänger den hemma hos min dotter - och den pryder faktiskt sin plats.....  Är ca 120 * 60 cm.



 


 

Av Birgitta - 24 april 2016 15:23

Det allra mesta jag producerar i form av tavlor är abstrakt.

Jag jobbar mycket med struktur och färg.

Försöker skapa djup och ljus.

Ofta kan det ändå finnas en antydan till något.

Man kan få en känsla av eld, en känsla av vatten, en känsla av rörelse.

Och denna känsla leder fram till det namn tavlan får.


Den här t ex heter Eruption

 


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mina försök att skapa konst.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards