Alla inlägg den 5 april 2020

Av Birgitta - 5 april 2020 18:16

Nästa tavla att göra om är nog 5 år gammal.....

Jag gillar den i och för sig - men ingen annan...  Vilket inte borde vara viktigt.

När jag målade den försökte jag mig på att leka med olika blå nyanser i en ganska strukturerad form. Blev nog FÖR strukturerad.

Så här såg den ut:

 

Nu är det under omarbetning, men fortfarande i samma färgskala. Inte klar - men det går åt detta håll.

 



Av Birgitta - 5 april 2020 16:58

En del av de tavlor jag målat har jag aldrig känt mig komfortabel med.

Men jag har heller inte vetat vad jag ska ta mig till med dom.

Så - dom har stått undanstoppade längst in i en vrå. Länge, länge.

Men nu i veckan - en regnig dag - tog jag fram några av dom.

Och tänkte - att nu är det dags. Det må bära eller brista.

Visste inte vad det hela skulle sluta i - bara att något måste göras.


Här kommer total makover nummer 1:


Började med att måla över hela tavlan i olika mörka blå nyanser. Skrapade av överskott av färg och fick fram underliggande struktur - och slutligen målade jag 'bubblor' i silverfärg.

Före:

 

Efter:

 

Presentation


En blogg om mina försök att skapa konst.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards