Direktlänk till inlägg 27 maj 2016

Triptyk

Av Birgitta - 27 maj 2016 08:59

Det är som sagt inte alltid det blir som man har tänkt sig....


Jag hade en idé om att jag skulle göra någon form av triptyk, dvs tre tavlor som hänger ihop på något sätt. Och dom skulle vara i svart, vitt och guld.

Så jag satte igång. Skapade strukturen och började måla.

Och jag målade och målade och målade. Jag låg vaken på nätterna och funderade, grubblade. Men jag fick inte till det. Det blev inte som jag tänkt mig, eller snarare - det blev helt enkelt inte bra.

Uppgiven är bara förnamnet på hur jag kände mig.

Men så en natt kom jag på vad jag skulle testa: vända på den mittersta av dom tre dukarna.

Och voilá!

Nu blev det intressant.  Bra?  Ja det kan man ha olika åsikter om, men jag gillade vad jag såg.


Har ramat in dom tre dukarna som en stor tavla och nu hänger den ovanför mitt eget matbord.

Kallar den 'My golden line'.


   

    

 
 
Ingegerd

Ingegerd

27 maj 2016 09:19

Åhh jättefint vad du kan =)

http://www.ninni.blogg.se

Birgitta

27 maj 2016 09:24

TACK!!

 
Ingen bild

Margaretha

27 maj 2016 20:08

Jag gillar den jättemycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 8 juli 2020 14:18

För många år sedan (ca 4-5) målade jag en tavla som jag egentligen aldrig blev riktigt nöjd med. Bottnade duken med ganska mycket strukturmaterial och hade en idé om ett rött band med en vit yta ovanför och en i blått nedanför. Tyckte att den såg...

Av Birgitta - 8 juli 2020 14:04


För det mesta målar jag rent abstrakt - färger, former, struktur - inget tydligt motiv. Ibland kan man med fantasins hjälp tycka sig se en strand, en skog, en fjäder, ett torn. Men så emellanåt blir det ett äpple, ett päron, en citron, några körsbä...

Av Birgitta - 8 juli 2020 13:55

Tog mig slutligen samman - för några månader sedan - och slutförde mina tre körsbärstavlor. Har beslutat mig för att bakgrunden får vara som den är - ren, enkel guldfärg, målad på strukturbotten. Har hängt upp dom i min lgh. Inte intill varandra ...

Av Birgitta - 21 april 2020 10:06

Jag har lyckats 'bli av med' (dvs folk köper mina tavlor) en del av det jag producerar, men inte allt. En del av mina 'alster' står i ett hörn här hemma och med jämna mellanrum tar jag fram dom och tittar, analyserar, funderar. För flera år sedan...

Av Birgitta - 5 april 2020 18:16

Nästa tavla att göra om är nog 5 år gammal..... Jag gillar den i och för sig - men ingen annan...  Vilket inte borde vara viktigt. När jag målade den försökte jag mig på att leka med olika blå nyanser i en ganska strukturerad form. Blev nog FÖR s...

Presentation


En blogg om mina försök att skapa konst.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards